فراخوان گمرک برای جاماندگان فعال سازی موبایل مسافری به گزارش ساسان گستر، مسافرانی که برای فعال سازی موبایل مسافری با مشکل مواجه بوده اند، می توانند از 20 خرداد ماه سالجاری به نزدیکترین گمرک محل رجوع و نسبت به تکمیل فرآیند فعالسازی گوشیهای خود اقدام نمایند. به گزارش ساسان گستر به نقل از مهر، جبار محمودی مدیرکل دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد گمرک ایران با اعلان اینکه آن دسته از مسافران که برای فعال سازی گوشیهای تلفن همراه مسافری با مشکل مواجه بوده اند، می توانند از ۲۰ خرداد ماه سال جاری به نزدیکترین گمرک محل مراجعه و نسبت به تکمیل پروسه فعالسازی گوشیهای تلفن همراه اقدام نمایند، اظهار داشت: بر طبق این فراخوان، مسافران واجد شرایط برای فعال سازی گوشیهای تلفن همراه مسافری بدین شرح است. ۱. مسافرانی که اطلاعات شناسه بین المللی (IMEI) گوشی تلفن همراه و شماره ملی را با موفقیت ثبت کرده ولی در بازه زمانی یک ماهه موفق به تکمیل پروسه و پرداخت حقوق ورودی نشده اند. ۲. مسافرانی که ورود اطلاعات آنها سهواً بصورت اشتباه از طرف کاربر در سامانه ثبت شده است. (درج اشتباه IMEI یا شماره ملی) ۳. افرادی که به عللی از جمله: قطعی سامانه های مرتبط مانند سامانه های گمرکی، فراجا، نداشتن کارت بانکی به نام مسافر و رسیدن چمدان های حاوی گوشی تلفن همراه بعد از خروج مسافر آن از گمرک، اطلاعات آنان هنگام ورود در سیستم ثبت نشده؛ ولی، مأموران گمرک در آن هنگام بصورت دستی ثبت کرده اند. محمودی در ادامه اضافه کرد: مسافران گرامی هنگام ورود به کشور در صورت همراه داشتن گوشی تلفن همراه و بمنظور فعال شدن و امکان بهره برداری از گوشی تلفن همراه خود می بایست، قبل از خروج از محدوده گمرکی، آنرا در گمرک اظهار و نسبت به ثبت اطلاعات اولیه توسط مأموران گمرک اقدام نمایند. در صورت عدم اظهار و ثبت اطلاعات گوشی تلفن همراه هنگام ورود به کشور، به سبب عدم امکان ثبت در سامانه مربوطه گمرک مسئولیتی در ثبت آن نخواهد داشت. این مقام مسؤول اشاره کرد: جهت رفاه حال مسافران محترم، در صورتیکه هنگام ورود به کشور اطلاعات گوشی تلفن همراه خودرا اظهار کرده اند ولی موفق به تکمیل پروسه نشده اند، برای ادامه کار ثبت گوشی همراه خود در سامانه گمرک، می بایست همراه با مدارک لازم همچون گذرنامه، کارت ملی و تلفن همراه خود به نزدیکترین گمرک محل مراجعه نمایند. وی اضافه کرد: ارائه خدمات به مسافرانی که شرایط فوق الذکر را دارند از ۲۰ خرداد ماه سال جاری در گمرکات شروع خواهد شد. محمودی اظهار داشت: دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد گمرک جمهوری اسلامی ایران آماده دریافت شکایات بوسیله پورتال گمرک جمهوری اسلامی ایران (قسمت شکایات) و سایر سامانه های مربوطه و انجام رسیدگی های لازم در اسرع وقت می باشد. مسافرانی که واجد شرایط می باشند، می توانند از ۲۰ خرداد ماه سال جاری با مراجعه به نزدیکترین گمرک محل و تکمیل فرم مربوطه اقدام نمایند تا پیگیری های بعدی صورت گیرد. جهت دریافت شیوه نامه تکمیل پروسه ثبت اطلاعات گوشی تلفن همراه مسافری اینجا کلیک کنید. منبع: ساسان گستر 1403/03/13 18:12:19 5.0 از 5 امتیاز 294 تگهای خبر: بانك , خدمات , گمرك این مطلب ساسان گستر مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط سفر آسان به کیش با رزرو آنلاین لندیگرافت از بندر آفتاب شرکت انبارهای عمومی به تجهیزات هوشمند مجهز می شود قیمت نفت کاهش یافت اخطار توانیر به ادارات و بانک ها برای کاهش مصرف برق نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۳ بعلاوه ۲