ادامه گرمای بی سابقه در خاورمیانه

ادامه گرمای بی سابقه در خاورمیانه ساسان گستر: افزایش بی سابقه دما در منطقه خاورمیانه باعث شده است تا برخی کشورها برای جبران کسری برق و حفظ پایداری شبکه، برق را برای ساعاتی از شبانه روز قطع کنند که ترکیه همچون آنهاست.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، هجوم شدید گرما در تابستان امسال به ایجاد گنبد حرارتی بی سابقه در خاورمیانه منتج شده و بنا بر اعلام سازمان هواشناسی متوسط دمای این منطقه از جهان نسبت به بلند مدت، میانگین تا ۳ درجه افزایش پیداکرده است.
این اتفاق بی سابقه شبکه های برق بیشتر کشورهای منطقه را با مشکلات جدی روبرو کرده و مستند به اخبار و اطلاعات موجود در کشورهایی مانند ترکیه، عربستان و کویت قطعی های گسترده برق اعمال شده است.
برخی کشورها برای مدیریت برق ناگزیر به اعمال خاموشی های گسترده شده اند در همین رابطه یک سایت خبری ترک زبان نوشته است که به سبب شکسته شدن رکورد بی سابقه مصرف برق در کشور ترکیه که در پی افزایش شدید دما رقم خورده است، دولت این کشور از اعمال خاموشی برق در بعضی شهرها با هدف حفظ پایداری شبکه سراسری آگاهی داده است.
افزایش دمای هوا و به موازات آن افزایش استفاده از سامانه های سرمایشی در کشور ترکیه میزان مصرف برق ترکیه به رقم یک میلیون و ۱۴۷ هزار و ۸۴۸ مگاوات ساعت در شبانه روز رسیده که ۱۵ هزار و ۲۸۱ مگاوات ساعت از اوج بار سال قبل بیشتر است.
کسری به وجود آمده برای تامین برق در ترکیه سبب شده تا برخی شهرهای این کشور بین 2 تا 9 ساعت با خاموشی و قطع برق مواجه شوند و این در حالیست که این کشور در فصل تابستان ۶ هزار و ۷۷۹ مگاوات ساعت برق صادر و ۱۰ هزار و ۱۶۲ مگاوات ساعت برق وارد میکند.
گزارش ها حاکی از آنست که تعداد دیگری از کشورهای منطقه نیز گرفتار خاموشی شده اند که می توان به کویت و عربستان اشاره نمود.
در ایران هنوز خاموشی برق رخ نداده و با وجود افزایش دما شبکه برق همچنان پایدار می باشد.


1403/04/22
16:42:08
5.0 از 5 امتیاز
230
تگهای خبر: دولت , سایت
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۲
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات