وزیر راه و شهرسازی مطرح كرد: ایجاد خطوط ریلی در سال قبل ۶ و نیم برابر توسعه ریلی تاریخ راه آهن وزیر راه و شهرسازی در کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن، بر تقویت تولید محصولات ریلی داخلی و جایگزینی صادرات بر واردات در حوزه محصولات ریلی، تاکید نمود. به گزارش ساسان گستر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی امروز ۲۸ اردیبهشت در هفتمین کنفرانس بین الملی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن در دانشگاه علم و صنعت، ایجاد خطوط راه آهن در سالهای ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ را در مدت زمان کمتر از یک سال ۶.۵ برابر توسعه ریلی در طول تاریخ راه آهن ایران، برشمرد و با تاکید بر تقویت تولید داخلی محصولات ریلی، اشاره کرد: تلاش می نماییم صادرات در حوزه محصولات ریلی جایگزین واردات شود و این رویکرد در وزارت راه و شهرسازی، پیگیری می شود. اسلامی بر ارتباط و پیوستگی علم و دانش با فناوری و صنعت و زندگی مردم اصرار کرد و اظهار داشت: باید بتوانیم بین همه بخش های تأثیرگذار علم و صنعت با زندگی مردم پیوند برقرار نماییم برای اینکه اگر چنین نگاهی حاکم نشود عملاً در دانشگاه و پژوهش کار مؤثر و ماندگاری را انجام ندادیم. وزیر راه و شهرسازی با انتقاد از تعدادی از جریان های موازی که بجای پشتیبانی از تولید داخلی افتخارشان نگه داشتن ایران در سطح اپراتوری و بستن قراردادهای خارجی بود بر کوشش برای جایگزین کردن صادرات محصولات ریلی بجای واردات آن اصرار کرد و اضافه کرد: باید مسیر رشد و تعالی کشور را بشناسیم و از آن حمایت نماییم تا بتوانیم کشور را به تراز اصلی آن برسانیم. وی بر تلاش ایران و وزارت راه و شهرسازی در این دوره از مسئولیت برای جایگزین کردن صادرات محصولات ریلی بجای واردات آن اصرار کرد و اظهار داشت: همه باید متعهد و اهتمام ویژه داشته باشیم تا صنعت حمل و نقل را به شکل اعم آن در کشور توسعه دهیم و در امتداد mobility و connectivity کشور را مجهز به سیستم های پیشرفته بکنیم به آن گونه که در شأن مردم است. اسلامی توضیح داد: اهتمام به توسعه و نگاه به حمل و نقل در تمامی حوزه های آن شامل ریل و دیگر حوزه بعنوان کِشنده علم و فناوری، قدرت جابه جایی تراز کشور را دارد که باید تلاش نماییم تا تراز کشور را ارتقا بدهیم. وزیر راه و شهرسازی اشاره کرد: در گسترش زیرساخت ها، فرآیندها و ناوگان نیازمند تحول فکری و رفتاری هستیم. با اهتمام ویژه نسبت به این مساله اقدام خواهیم کرد. قسمتی از نتایج این رویکرد در سالهای ۹۸، ۹۹ همه از نزدیک شاهد بودند. در آینده نزدیک مردم نتایج آنرا از نزدیک مشاهده خواهند کرد. وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از کوشش های دانشگاه علم و صنعت و همه دانشگاهیانی که به شکل محتوایی به راه آهن جمهوری اسلامی ایران کمک کردند بر مداومت تحقیقات تاکید نمود. اسلامی همین طور از کوشش های ذوب آهن اصفهان برای توسعه پروژه های ریلی قدردانی نمود. وی اظهار داشت: ایجاد خطوط راه آهن در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ در یک فرآیند کمتر از یکسال ۶.۵ برابر معدل ایجاد خط راه آهن در طول تاریخ ایران بود. افتخار می نماییم در این دوره مدیریتی اتفاق افتاده است. پروژه های ریلی جدیدی که در هفته های آتی افتتاح می شوند را ثمره تلاش همه کسانی می دانیم که زحمت کشیدند و یک معدل ۱۵۰ کیلومتر در سال را امسال به ۹۰۰ کیلومتر در سال رساندیم. 1400/02/28 21:53:07 5.0 از 5 امتیاز 622 تگهای خبر: تولید , صادرات , فناوری , محصولات این مطلب ساسان گستر مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط جایگاه حقوق عامه در برنامه ریزی شهری کجاست؟ شرح روند اجرای سرشماری کشاورزی در کشور از زبان رئیس مرکز آمار ۱۲۰۰ همت خلق پول جدید داشتیم گالوانیزه و گالوانیزه گرم نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۷ بعلاوه ۱