با اعلام مدیرعامل شركت عمران شهر جدید بهارستان؛ بهره برداری از متروی شهر جدید بهارستان به سال آینده موكول شد مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان اظهار داشت: پروژه متروی اصفهان به این شهر جدید تا نیمه سال 1401 افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید. به گزارش ساسان گستر به نقل از شرکت عمران شهرهای جدید، محمدرضا احمدی مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان از انجام عملیات آزمایشی حرکت درزین بر روی قسمتی از مسیر متروی اصفهان – بهارستان برای اولین بار آگاهی داد و اظهار داشت: خوشبختانه طی یک سال قبل بعد از انجام ۲ سفر از طرف رییس سازمان برنامه ریزی و بودجه کشور به استان اصفهان موفق به دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی به طرح متروی شهر جدید بهارستان شدیم که به دنبال آن ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید به دستور آقای طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی به این پروژه اختصاص یافت. احمدی تاکید کرد: بر اساس گزارش های موجود، پروژه خط مترو شهر جدید بهارستان طی ۹ سال ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته در صورتیکه در طول یک سال قبل نیز پیشرفت فیزیکی آن به میزان ۳۵ درصد اعلام شده است که رقم بسیار شایان توجهی محسوب می شود. این مقام مسئول با اعلان اینکه این پروژه در مرحله زیرسازی دارای ۹۳ درصد، روسازی ۶۰ درصد و ایستگاه بهارستان ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی است اظهار داشت: بدون شک حرکت درزین بر روی ریل مستلزم پیش زمینه های فراوانی در زمینه فنی و اجرائیست که خوشبختانه بعد از اتمام آن در طول این مدت موفق به انجام این تست شدیم. به گفته وی هم اکنون تست مذکور بطور روزانه انجام می شود و طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا شهریورماه مسیر زیادی از این خط با درزین طی خواهد شد. مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان در ادامه سخنان خود با اعلان اینکه این پروژه تا نیمه سال ۱۴۰۱ افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید اظهار داشت: تست سرد این پروژه تا اختتام امسال انجام و مترو سیستم آن بر روی مسیر ریلی قرار خواهد گرفت. جزئیات متروی اصفهان به شهر جدید بهارستان گفتنی است شهر جدید بهارستان با وسعتی برابر ۳ هزار هکتار و افق جمعیتی ۵۰۰ هزار نفر در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب شهر اصفهان واقع شده و مطالعات توجیهی طرح قطار برقی آن در سال ۱۳۸۴ به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسیده است. با توجه به برنامه ریزی های انجام گرفته این پروژه از ایستگاه «صفه» (امتداد خط یک متروی اصفهان) شروع و از کنار بزرگراه وحید دستجردی و خط راه آهن سیلو به سمت شهر جدید بهارستان طی مسیر می نماید. طول این مسیر ۱۵ کیلومتر بوده که ۱۰.۵ کیلومتر آن بصورت گالری و ۴.۵ کیلومتر بر روی سطح زمین راه اندازی شده است. در طول مسیر ۲ ایستگاه در نظر گرفته شده که یکی برای سپاهان شهر و دیگری برای راه آهن تعبیه و انتهای آن نیز در شهر جدید بهارستان به ایستگاه تبادلی با خط متروی بهارستان – مجلسی ختم می شود. همچنین قطار حومه ای شهر جدید بهارستان علاوه بر جابه جایی مسافرین شهر جدید، قابلیت جذب مسافرین قطار اصفهان- تهران، مرکز تجاری سیتی سنتر (یکی از بزرگترین مراکز تجاری منطقه) و سپاهان شهر با جمعیت فعلی ۷۰ هزار نفر را خواهد داشت که تأثیر به سزایی در کاهش ترافیک بزرگراه وحید دستجردی را دارد. از دیگر مزایای این طرح عمرانی می توان به افزایش سطح سرویس، کاهش احساس مهاجرت از سکونتگاه های اطراف به مراکز شهرهای بزرگ به سبب تامین دسترسی آسان، سریع و ارزان و پاک، افزایش جذابیت سکونت در شهر جدید و رونق اقتصادی آن، پرهیز از راه اندازی جاده های جدید و تقبل هزینه های نگهداری و حتی کاهش بیمارهای عصبی و بیمارهای ناشی از ترافیک و آلودگی هوا اشاره نمود که بدون شک تأثیر به سزایی در ارتقای رفاه حال شهروندان این منطقه خواهد داشت. 1400/04/02 19:02:12 5.0 از 5 امتیاز 660 تگهای خبر: ارز , دولت , سرویس , شركت این مطلب ساسان گستر مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط دستورالعمل معاملات بازار ارز تجاری مرکز مبادله ارز و طلا ابلاغ گردید جایگاه حقوق عامه در برنامه ریزی شهری کجاست؟ در نخستین فرصت به کردستان سفر می کنم گالوانیزه و گالوانیزه گرم نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۵ بعلاوه ۵