لزوم بازاریابی برای خرما؛ ایران دومین قطب تولید کننده خرما در جهان ساسان گستر: حجم تولید خرما در کشور یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن است که بیش از نیاز داخلی و نیازمند دیپلماسی اقتصادی برای عرضه در بازارهای بین المللی است. به گزارش ساسان گستر به نقل از صدا و سیما، تولید سالانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن خرما در سطح کشور، ایران را به دومین قطب تولید خرمای جهان بعد از مصر تبدیل نموده است. در کشور حدود ۲۶۰ هزار هکتار باغ زیر کشت نخل رفته و ۱۰۰ گونه مختلف نخل وجود دارد، هم اکنون ۶ واریته خرمای کشور شامل استعمران خوزستان، پیارم حاجی آباد هرمزگان، ربّی سیستان و بلوچستان، مضافتی بم و کبکاب و زاهدی طلایی بوشهر ثبت جهانی شده است. حجم تولید خرما در کشور بالا است و مازاد بر مصرف داخلی است، تبدیل آن به دیگر محصولات هم نمی تواند سبب فروش کل خرمای تولیدی شود بنابراین بازاریابی خرما باید توسعه یابد. حجم بالای تولید خرما سبب شده تا کشاورزان نقاط مختلف کشور، همواره در فصل برداشت با مشکلات جدی برای فروش محصول خود روبرو شوند و این مورد سبب ایجاد تلاطم در بازار خرما می شود. در کنار توسعه صنایع بسته بندی، صنایع تبدیلی و فرآوری خرما، یکی از مهم ترین راهکار ها برای کاهش چالش های بازار این محصول، راهیابی آن به بازارهای جهانی و پیدا کردن مشتری های بین المللی است. از مهم ترین اقدامات در این حوزه، توسعه فعالیتهای دیپلماسی اقتصادی ایران در دیگر کشورها است تا محصولات تولید داخل راهی بازارهای گسترده خارجی شوند. خرما می تواند ارزش افزوده بسیار زیادی داشته باشد و با عنایت به این که قابلیت تبدیل به فرآورده های مختلف را دارد، انتظار می رود با بازاریابی مناسب، بهتر و بیشتر از گذشته در صادرات و ارزآوری ایفای نقش کند. منبع: sasangostar.ir 1401/11/22 14:11:33 5.0 از 5 امتیاز 323 تگهای خبر: ارز , بازار , تولید , صادرات این مطلب ساسان گستر مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط 75 درصد پرتفوی صنعت بیمه در قسمت درمان و ثالث است طراحی سازوکاری برای ارتباط مستقیم و موثر دانشگاه ها و وزارت ارتباطات قیمت نفت امروز یکم دیماه رشد ۶ سنتی برنت مرهم شفافیت بر زخم کهنه ناترازی ها نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۸ بعلاوه ۱