چگونه احساس خرید بر میزان خرید تاثیر دارد؟

چگونه احساس خرید بر میزان خرید تاثیر دارد؟ ساسان گستر: خراسان رضوی ممکنست فکر کنید پول زیادی را هدر می دهید بدانید که در این مورد تنها نیستید اما می توانید با چند راه حل ساده از هدر دادن پول خود جلوگیری کنید.


می توانیم برای جلوگیری از هدر دادن پول خود تا انتهای سال چند راه حل مانند شناسایی مخارج غیر ضروری، تعیین اهداف و بررسی بیمه پوششی و دیگر موارد را انجام دهیم.
شناسایی مخارج غیر ضروری
هدف از شناسایی مخارج غیرضروری، متوقف کردن هزینه ها نیست بلکه کنترل هزینه های غیر ضرورت دارد. هر بار که می خواهید پول خودرا خرج کنید، این سوالات را از خود بپرسید؛ آیا این خرید کاملا ضروری است؟ خرید این کالا چه مزایایی دارد؟ آیا در طولانی مدت پول پس انداز خواهم کرد؟ و...
تعیین اهداف
اگر شما هم مانند بیشتر افراد هستید و لیستی از تصمیمات برای سال جدید خود تهیه کردید و مصمم به انجام آنها تا انتهای سال هستید اما با عبور از آستانه میانه سال، این تصمیمات شما به خاطره ای دور تبدیل گشته اند، برای نیمه دوم امسال، از تصمیمات گذشته خود صرف نظر و اهداف مالی خاصی را تعیین کنید. برخلاف تصمیمات، اهداف واقع بینانه، قابل بررسی هستند و شامل برنامه ای عملی می شوند که شما را به موفقیت می رساند.


بررسی بیمه پوششی
آیا با بیمه کردن بیش از اندازه می خواهید از پول خود محافظت کنید؟ تا حالا فکر کردید که اگر این میزان را در جای دیگری سرمایه گذاری کنید، می تواند بازده بهتری برای شما به همراه داشته باشد. اگر هیچ وابستگی ندارید، تنها نان آور خانواده نیستید و دارایی های دیگری دارید، به احتمال زیاد باید بیمه نامه های خودرا بررسی کنید تا مطمئن شوید که پوشش مناسبی برای سبک زندگی و نیازهای شماست. با اجتناب از بیمه بیش از اندازه یا تحت پوشش، امور مالی خودرا بهینه کنید. بدانید که پوشش مورد نیاز یا ایده آل شما برای هر طرح بیمه چیست همین طور در وهله اول به این طرح نیاز دارید یا خیر.
مقایسه محصولات
بهترین راه برای اطمینان از به دست آوردن بهترین ارزش پول، بررسی قیمت نیست، بلکه مقایسه محصولات یا خدمات مشابه پیش از تصمیم گیری مالی است. بدانید که پس انداز کردن یک عادت خوب است اما نه به حدی که در بلندمدت منجر به ضرر شود، بدین سبب به سود بلندمدت فکر کنید.


عادات خرید آمریکایی ها
آمریکایی ها اذعان دارند که بیش از نیمی از خریدهایی که انجام می دهند سبب رضایت آنان است. نظرسنجی از ۲۰۰۰ بزرگسال آمریکایی نشان میدهد که بطور متوسط تنها حدود ۵۵ درصد از خریدها سبب رضایت خریداران بوده است، در صورتیکه ۱۵ درصد گفتند که با کمتر از یک خرید از هر پنج خرید راضی هستند.
با این وجود، تقریباً دو سوم پاسخ دهندگان (۶۴درصد) از هر خریدی که انجام می دهند، انتظارات بالایی دارند. هنگامی که از آنان پرسیده شد که با کدام خریدها بیشترین سود را کسب می کنید، خیلی از موارد مربوط به حوزه حمل و نقل مانند خودرو یا موتور سیکلت را مشخص کردند.
نتایج نظرسنجی
این نظرسنجی که توسط موسسه OnePoll به نمایندگی از اپلیکیشن مالی Chime برای روز جهانی آگاهی از امور مالی ملی انجام شد همین طور از آمریکایی ها پرسید که چگونه پول خرج می کنند یعنی از روی هوس یا بودجه یا از سر ناچاری است.
خریدهای با احساس خوب شامل غذا و نوشیدنی (۵۱درصد)، لباس و لوازم جانبی (۳۹درصد)، تهیه هدیه برای دیگران (۲۳درصد)، زیبایی و مراقبت از خود (۲۰درصد) همین طور تجربیاتی مانند تعطیلات یا تهیه بلیت کنسرت ( ۲۰ درصد) بود. پاسخ دهندگان بطور متوسط چهار بار در ماه این مخارج را ثبت می کنند و دو سوم (۶۶درصد) موافق هستند که خرده فروشی می تواند روحیه آنان را کاملا تغییر دهد.


شادی و لذت خرید
با بررسی خرده درمانی، آمریکایی ها احساس شادی (۶۳درصد)، رضایت (۴۸درصد) و حتی لذت (۴۸درصد) یا سرگرمی (۱۵درصد) را گزارش کردند اما این میزان بالا ممکنست کوتاه مدت باشد برای اینکه بطور متوسط تنها چهار ساعت تاثیر آن بر افراد طول می کشد.
متأسفانه، پاسخ دهندگان همین طور مجبور به پرداخت برای مواردی مانند مالیات (۲۸درصد)، صورتحساب (۲۶درصد)، اضافه برداشت و عوارض دیرکرد (۲۲درصد)، اجاره و رهن (۲۱درصد) و حتی تعمیرات و نگهداری خودرو (۱۹ درصد) هستند.
اینها منجر به این می شود که پاسخ دهندگان بطور متوسط هر ماه چهار بار دیگر برای چیزهایی که کمتر مورد علاقه آنان نیست پول خرج کنند. این نظرسنجی همین طور نشان داد که آمریکایی ها اغلب از روی ناچاری (۴۴درصد) پول خرج می کنند.
تفکر در سرمایه گذاری
ژانل سالناو، مدیر ارشد تجربه Chime، در اطلاعیه ای توضیح می دهد: «در حال حاضر یافتن اندکی شادی یا رضایت در هزینه ها برای مردم اهمیت زیادی دارد.
۵۰ درصد افراد می گویند: خرید، مدتی که آنان می خواهند، هیجان انگیز است یا زمانی که برای شخص دیگری هدیه یا سورپرایز تهیه می کنند (۴۱درصد)، این مورد به ما می گوید که مصرف کنندگان برای اطمینان از سرمایه گذاری در محل ها بسیار متفکر هستند همین طور در مورد چیزهایی که برای آنان مهمست.
آمریکایی ها چه در فروشگاه خرید کنند و چه آنلاین، دودلی را تجربه می کنند. کسانی که تصمیم گیری در فروشگاه برایشان مشکل است، بطور معمول چهار بار تایید می کنند که کالا دقیقا همان چیزی است که بدنبال آن هستند. از جانب دیگر، هنگام خرید آنلاین، پاسخ دهندگان اندازه، قیمت و مواد را چهار بار بررسی می کنند.
پاسخ دهندگان بطور معمول در مورد بودجه خود حدود سه ماه قبل برنامه ریزی می کنند اما به ناچار هر ماه حدود سه خرید برنامه ریزی نشده انجام می دهند و از خریدهایی مانند مد سریع و لباس ارزان (۲۶درصد)، دکور و مبلمان گرانقیمت (۲۵درصد) همین طور غذاهای بسته بندی شده با خرید آنلاین یا خدمات پخش آنلاین (۲۵درصد) و اسباب بازی ها و وسایل کلکسیونی (۲۵درصد) چشم پوشی می شود چون فقط ارزش خرج کردن ندارند.
پژوهشگران معتقدند که وقتی برای به دست آوردن پول سخت کار می کنید، می خواهید در خرج کردن آن احساس خوبی داشته باشید.
منابع

imoney.my

washingtonpost.com

Studyfind.com




منبع:

1402/05/28
12:26:10
5.0 از 5 امتیاز
244
تگهای خبر: آمریكا , ارز , خدمات , سرمایه گذاری
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات