قیمت هر ۱۰۰۰ لیتر آب در قبض مشترکان۷۹۰ تومان

قیمت هر ۱۰۰۰ لیتر آب در قبض مشترکان۷۹۰ تومان به گزارش ساسان گستر، دفتر اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو گزارش داد: هر نفر در طول شبانه روز بطور متوسط 197 لیتر آب مصرف می کند در صورتیکه قیمت آب در هر متر مکعب یعنی هر 1000 لیتر آب 790 تومان می شود.



به گزارش ساسان گستر به نقل از مهر، برمبنای تازه ترین گزارش دفتر اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو، میزان جمعیت تحت پوشش آب آشامیدنی تا پایان مرداد امسال در بخش شهری به ۹۹.۹ درصد و در بخش روستایی به ۸۶.۸۴ درصد و تحت پوشش فاضلاب به ۵۵.۸۹ درصد رسید.
بر این اساس تعداد مشترکان آب در بخش شهری تا پایان مرداد امسال ۱۸ میلیون و ۹۰۱ هزار، و در بخش روستایی ۶ میلیون و ۳۹۹ هزار مشترک را شامل می شود.
تعداد مشترکان آب در بخش شهری نسبت به انتها مرداد ۱۴۰۲ با ۰.۹ درصد و در بخش روستایی تعداد مشترکان آب با ۰.۵۲ درصد افزایش روبرو بوده است.
بر اساس جدول وضعیت تأسیسات آب، طول شبکه توزیع آب در بخش شهری نسبت به انتها مرداد ۱۴۰۲( ۱۶۸ هزارو ۶۹۵ کیلومتر) ۱.۴ درصد افزایش داشته و در بخش روستایی ۱۸۳ هزار و ۲۸۷ کیلومتر اعلام شده است.
هچنین برمبنای آخرین آمار از تعداد مخازن آب، در عرصه شهری ۵۴۹۸ واحد و با ظرفیت ۱۷ میلیون و ۳۴۹ هزار متر مکعب و در عرصه روستایی ۳۰ هزار و ۳۶۴ واحد با ظرفیت ۴ میلیون و ۶۶۱ هزار مترمکعب مخزن آب به ثبت رسیده است.
این درحالی است که تا پایان مرداد امسال ۱۶۹ تصفیه خانه در مدار قرار دارد که ظرفیت آن برابر با ۱۵ میلیون و ۵۰۴ هزار متر مکعب در روز است و ظرفیت اسمی تصفیه خانه های فاضلاب در مدار نسبت به انتها مرداد سال قبل ۴.۲ درصد افزایش داشته است.
تعداد مشترکان فاضلاب نسبت به انتها مرداد سال قبل ۱.۹۶ درصد افزایش داشته و طول خطوط انتقال فاضلاب نسبت به انتها مرداد ۱۴۰۲ نیز ۲.۴ درصد افزایش داشته است.
این گزارش اضافه می کند: در بخش شهری، انشعاب آب (تعداد مشترکان آب) ۰.۹ درصد، طول شبکه توزیع آب ۱.۴ درصد و ظرفیت اسمی تصفیه خانه های در مدار ۴.۲ درصد افزایش داشته و آب تولیدی (مجموع آب تولیدی زیرزمینی و سطحی) نسبت به انتها مرداد سال قبل تغییر قابل ملاحظه ای نداشته است.
در بخش روستایی نیز انشعاب آب (تعداد مشترکان آب) در همین بازه زمانی ۰.۵۲ درصد و حجم مخازن آب ۲ درصد بالا رفته است.
بنا بر این گزارش همین طور سرانه مصرف کل آب آشامیدنی در کشور، ۱۹۷ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر، متوسط نرخ فروش یک متر مکعب آب ۷۹۰۴ ریال، سهم حجم آب زیرزمینی به کل تولید در تامین آب آشامیدنی ۵۳ درصد، نسبت مصرف خانگی آب آشامیدنی به کل مصرف ۸۱ درصد و سهم آب بدون درآمد نیز ۲۸.۳۲ درصد اعلام شده است.

1403/07/03
12:32:20
5.0 از 5 امتیاز
206
تگهای خبر: توزیع , تولید , فروش
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات