رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا:

روزانه 20 میلیون لیتر نفت گاز قاچاق می شود

روزانه 20 میلیون لیتر نفت گاز قاچاق می شود به گزارش ساسان گستر، رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا اعلام نمود: حجم کشفیات کشور در حوزه قاچاق سوخت حاکی از قاچاق روزانه حدود ۲۰ میلیون لیتر نفت گاز در کشور است که است که حتی یک میلیون لیتر هم برای ما رقم بسیار بزرگی به حساب می آید و با اجرای طرح های ویژه درحال مبارزه تخصصی برای پیشگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت و شناسایی گلوگاه های قاچاق هستیم.


به گزارش ساسان گستر به نقل از خبرگزاری ایرنا از وزارت نفت، سردار حسین رحیمی در حاشیه دیدار با کرامت ویس کرمی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی امروز (پنج شنبه، ۱۹ مهر)، با رد برخی اعداد مطرح شده در رسانه ها در رابطه با حجم قاچاق بنزین در کشور، افزود: اعداد مطرح شده به هیچ وجه درست نیستند و با عنایت به افزایش روز افزون خودرو های داخلی، عمده بنزین تولیدی در کشور از جانب خودرو های داخلی مصرف می شود.
وی در این نشست ضمن تقدیر از تلاشهای مدیران صنعت نفت بخصوص شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی برای همکاری گسترده در زمینه مبارزه با قاچاق سوخت، تصریح کرد: این مجموعه آماده است که با استفاده از تمام ظرفیتهای خود برای همکاری با لایه های مختلف حاکمیتی، توان کامل خویش را برای مبارزه با عرضه خارج از شبکه سوخت در همه بخش ها به کار گیرد.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در این نشست که به منظور ایجاد زمینه همکاری گسترده و هم افزایی توانمندی و ظرفیتهای دوطرف برای مبارزه با قاچاق سوخت در کشور با رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا انجام شد از زحمات این مجموعه در مبارزه تخصصی با عرضه خارج از شبکه سوخت و شناسایی گلوگاه های قاچاق سوخت در کشور تقدیر نمود.
کرامت ویس کرمی، با تقدیر از همکاری گسترده مجموعه پلیس امنیت اقتصادی فراجا برای مبارزه با عرضه خارج از شبکه و قاچاق گسترده سوخت در کشور اظهار داشت: در ایام سخت ناترازی مصرف سوخت و عبور از تنگناهای موجود، مبارزه جدی با پدیده شوم قاچاق سوخت، مستلزم همکاری و همیاری همه دستگاههای اجرایی و امنیتی کشور است، که در اینباره نهاد نوپای پلیس امنیت اقتصادی فراجا، همواره بعنوان پشتیبان و همیار شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی عمل کرده است.
وی ضمن اشاره به جایگاه بسیار موثر و تلاشهای جهادگرانه مجموعه پلیس امنیت اقتصادی فراجا در کشف محموله های قاچاق سوخت و مبارزه با عرضه خارج از شبکه سوخت در سرتاسر کشور اضافه کرد: پلیس امنیت اقتصادی فراجا در همین دوره پنج ساله تأسیس، منشا آثار و برکات و دستاوردهای ارزشمندی برای مبارزه با هدررفت سوخت بعنوان سرمایه ملی کشور بوده است.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ضمن اشاره به اینکه پدیده قاچاق سوخت، صرف نظر از آثار و تبعات زیان بار اقتصادی، سبب تضییع آشکار حقوق مردم، منافع ملی و کم رنگ کردن تلاشهای شبانه روزی کارکنان صنعت نفت در زنجیره تأمین و توزیع سوخت کشور است، تصریح کرد: از زحمات پلیس امنیت اقتصادی فراجا در برقراری نظم و امنیت در زمینه اقتصاد کشور از راه کشف علمی جرایم اقتصادی، شناسایی گلوگاه های قاچاق سوخت و چرخه تأمین و توزیع فرآورده های نفتی تشکر و قدردانی می کنم.
ویس کرمی اضافه کرد: شناسایی صدمه ها و تهدیدهای فرایندهای هوشمند و کمک به رفع ناترازی فرآورده های ویژه و شناسایی و انهدام باندهای سازمان یافته قاچاق سوخت (از طریق صدور اسناد حمل صوری و جعلی)، همینطور همکاری سازنده با این شرکت از دیگر اقدام های مؤثر پلیس امنیت اقتصادی بوده است که ستودنی است.
وی از زحمات مجموعه تحت امر سردار رحیمی بخصوص سرهنگ نادر مرادی و سرهنگ رضا یارمحمدی برای اجرای طرح های ویژه کارشناسی و مبارزه تخصصی و گسترده با عرضه خارج از شبکه سوخت در سرتاسر کشور تشکر و تقدیر نمود و خاطرنشان کرد: مبارزه با قاچاق سوخت و پیشگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، نیازمند عزم ملی و جدیت و همیاری همه دستگاههای اجرایی همچون وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی و... با اجرای سامان های سپهتن و سیپاد است.



منبع:

1403/07/20
11:09:52
5.0 از 5 امتیاز
60
تگهای خبر: ارز , اقتصاد كشور , توزیع , تولید
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات