كارشناس بازار سرمایه:

شیوه فعلی عرضه خودرو های وارداتی تنها به سود دلالان است

شیوه فعلی عرضه خودرو های وارداتی تنها به سود دلالان است به گزارش ساسان گستر، یک کارشناس بازار اظهار داشت که شیوه فعلی و پرابهام عرضه خودرو های وارداتی تنها به سود دلالان تمام می شود.



احسان مرادی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با یک بررسی ساده مشخص می شود که شیوه کنونی عرضه خودرو های وارداتی کمکی به صنعت و بازار خودرو و مصرف کنندگان نکرده است و بهتر است دولت چهاردهم این رویه غیرشفاف و غیررقابتی را به سمت بازار سرمایه سوق دهد.
مرادی اضافه کرد: الان اعلام می شود که متقاضیان با وکالتی کردن ۵۰۰ میلیون تومان برای خرید خودروی وارداتی اقدام نمایند اما هیچ آیتمی در این فرایند حتی برند خودرو و قیمت آن مشخص نمی باشد.
این کارشناس بازار سرمایه افزود: پس از انجام قرعه کشی و برنده شدن برخی افراد در قرعه کشی، اعلام می شود که متقاضیان از بین لیست خودرو های وارداتی باید چند اولویت را برگزیده و اگر شانس بیاروند یکی از اولویت ها مورد تأیید قرار می گیرد.
به گفته او، از نظر شرعی هم به نظر می آید با عنایت به عدم مشخص بودن مورد معامله این فرایند گرفتار اشکال باشد که البته باید کارشناسان مربوطه در این خصوص اظهار نظر فرمایند و از حیطه دانش بنده خارج است.
مرادی با طرح این پرسش که کجای این فرایند منطقی، عادلانه، رقابتی و شفاف است؟ اظهار داشت: ضروری است این فرایند پر از ابهام و احتمال کنار گذارده شود و فرایند شفاف بورس کالا که پیش از حراج، در اطلاعیه عرضه مشخصات خودرو و قیمت پایه و کل مراحل عرضه تا تحویل، مشخص می شود و فرد با اطلاعات کامل و با قیمت موردنظرش در حراج شرکت می کند.
عضو هیأت مدیره کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران در انتها اظهار داشت: با عنایت به عرضه برنامه های دولت جدید در جهت شفافیت و رقابت اقتصادی، ادامه روندهای گذشته دور از منطق و عدالت است و ضروری است خیلی زود این رویه غلط جای خویش را به سیستم های شفاف، رقابتی و عادلانه در بازار سرمایه دهد.


منبع:

1403/07/25
09:15:10
5.0 از 5 امتیاز
22
تگهای خبر: بازار , دولت , سرمایه گذاری , شركت
این مطلب ساسان گستر مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
sasangostar ساسان گستر صادرات و واردات
sasangostar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت ساسان گستر محفوظ است

ساسان گستر

مرکز بازرگانی و واردات و صادرات