مدیركل فرودگاه مهرآباد: قرار نیست فرودگاه مهرآباد منتقل شود، تردد سالی ۱۵ میلیون مسافر ساسان گستر: مدیركل فرودگاه مهرآباد در سالگرد هفتادمین سال تاسیس این فرودگاه اظهار داشت: طرحی برای انتقال فرودگاه مهرآباد در دستور كار نیست. به گزارش ساسان گستر به نقل از فرودگاه مهرآباد، میرسعید صفی نیا در آستانه سالگرد تأسیس فرودگاه مهرآباد در مورد تاریخ شكل گیری و تاسیس این فرودگاه اظهار داشت: برمبنای مستندات موجود این فرودگاه در زمین و روستایی به نام مهرآباد ساخته شد كه در گذشته از اراضی دارالخلافه تهران محسوب می شد. به دنبال پیشرفت سریع صنعت نوپا و پر شتاب هواپیمایی و تمایل كشورها به استفاده از این فنآوری، حق انحصاری هواپیمایی در ایران به سبب قانونی در بهمن ماه سال۱۳۰۴ به شركت هواپیمایی آلمانی یونكرس واگذار و در سال ۱۳۱۷، باشگاه خلبانی با ۲۰ فروند هواپیما تأسیس شد. در مرداد ماه ۱۳۲۵ اداره ای با عنوان اداره كل هواپیمایی كشوری تشكیل و یك سال بعد این اداره به فرودگاه مهرآباد منتقل شد. سال ۱۳۲۸ نیز ارتباط هوایی بین تهران و شهرهای مشهد، شیراز، بندر انزلی و بوشهر ایجاد و حمل و نقل مسافر و محموله های پستی در آسمان كشور و فرودگاه مهرآباد برقرار شد كه این تاریخ را می توان مبدأ تاسیس فرودگاه دانست. وی اضافه كرد: امروز فرودگاه مهرآباد دارای ظرفیت بیشتر از ۱۵ میلیون نفر مسافر داخلی است و روزانه بیشتر از ۳۵۰ پرواز بازرگانی و مسافری با ۲۰ ایرلاین و ۵۰ پرواز غیرمسافری در آن انجام می شود. صفی نیا درباره نقش فرودگاه مهرآباد در پدافند غیرعامل نیز اظهار داشت: اقدامات پیشگیرانه به صورت دستورالعمل به فرودگاه ها ابلاغ گردیده و خوشبختانه در تمام موارد بحرانی، فرودگاه ها از آمادگی كافی برای مواجهه با شرایط بحران های طبیعی برخوردار می باشند. همچون در سیل نوروز ۹۸ كشورمان، مهرآباد یكی از این فرودگاه های موثر در ارسال تداركات و مایحتاج به مناطق سیل زده بود. همین طور خوشبختانه تمام اقدامات لازم درباب افزایش كارایی و اثربخشی، با امضای تفاهمنامه تعبیه زیرساخت های لازم انجام شده و حلقه ارتباطی فرودگاه با دیگر ارگان ها كاملا برقرار است. مدیركل فرودگاه مهرآباد اضافه كرد: تمام امكانات و زیرساخت های امدادرسانی فرودگاه مهرآباد در حال آماده باش دایمی است و با برگزاری دوره های آموزشی همچون گارد (مواجهه با بلایای طبیعی) سطح آمادگی همكاران ما بطور مرتب ارتقا می یابد. وی با تاكید بر اینكه طرحی برای انتقال فرودگاه مهرآباد در دستور كار نیست، عنوان كرد: با عنایت به سابقه ۷۰ ساله فرودگاه مهرآباد، متاسفانه در دوره های مختلف شهرسازی حریم فرودگاه توسط متولیان امور شهری رعایت نشده و ساخت و ساز مسكونی به حریم آن متعرض شده اند. با عنایت به اینكه در اغلب شهرهای مطرح دنیا چند فرودگاه در یك شهر داریم (نظیر هیترو و گتویك در لندن یا استانبول و صبیحا در تركیه) طرحی برای انتقال فرودگاه مهرآباد در دستور كار نیست. صفی نیا افزود: با آماده شدن زیرساخت های فرودگاه های حضرت امام (ره) و پیام، برخی پروازها كه برای شركت های هواپیمایی توجیه اقتصادی داشته باشند به این فرودگاه ها انتقال می یابد تا خلأ پروازهای تجاری كه از ساعت ۱۲ شب تا ۵ بامداد در مهرآباد صورت نمی گیرد را پوشش دهند. وی درانتها با اشاره به تحریم های وارد شده بر صنعت هوایی كشور اظهار داشت: تحریم ها سبب مشكلاتی در تامین نیازهای این صنعت در ناوگان و تجهیزات ناوبری شده اند. در عین حال با اتكا به دانش و توانمندی داخلی توانسته ایم خیلی از وابستگی ها در این عرصه را برطرف نماییم كه در این راستا می توان به تكمیل پوشش راداری در مناطقی از كشور و اثربخشی آن در هدایت ترافیك پروازهای قطری یا درگیری داخلی هند و پاكستان اشاره نمود. اتكا به توانمندی همكارانمان در مهراّباد باعث شده تا این فرودگاه در میان فرودگاه های منطقه بتواند سال قبل رتبه قابل قبولی را در بولتن تحلیلگران ENAC كسب كند. منبع: ساسان گستر 1398/05/13 19:47:18 5.0 از 5 امتیاز 4617 تگهای خبر: بازرگانی , ساخت و ساز , شركت این مطلب ساسان گستر مفید بود؟ (1) (0) تازه ترین مطالب مرتبط عدم النفع 20 میلیارد دلاری صنایع در تابستان به سبب قطعی برق گالوانیزه و گالوانیزه گرم رونمایی از 89 رقم جدید گیاهی در هفتمین جشنواره ملی معرفی ارقام گیاهی تأمین ارز واردات از 43 میلیارد دلار عبور کرد نظرات بینندگان در مورد این مطلب نظر شما در مورد این مطلب نام: ایمیل: نظر: سوال: = ۲ بعلاوه ۲